Mentre cercàvem bolets, la boira

Mentre avançàvem, capcots i tot frisosos, marina endins d’un terreny desconegut i ombrívol com enfony cavernós, entre esgarrinxades de pell als matolls sinuosos, adelerats de perfums boletaires que eren només absència, fatiga en temps advers -prou que ho diuen els savis i ho neguen negociants sense escrúpols-, em vaig perdre, pensívol de versos que em rondaven en un ball de les fúries, allunyat dels companys, en una poca clariana, vora una sitja carbonera encara en ús mentre tot ho cobria una boira que bategava espessa sobre la fullaraca seca i trista com un burcany antic. M’arribaven els ecos de les veus que em cridaven, però no em podia moure i em prengué un fort sopor com després d’un gran àpat pujat de vapors espirituosos. Em prengueren els braços d’un malson amb pluja de diaris groguíssims farcits de propaganda i tendenciosos i la riota clara dels guanyadors sense mèrit, de polítics obtusos amb directius malgirbades que regalaven vots en fires de tardor, de corredors de fons que no arribaven mai, de sísifs incansables de l’etern recomençar, de semences perdudes en sobtats salobrars. Tot neguitós suava i tremia en la boirassa quan vaig veure atansar-se, amb venerable barba, el gravador Pere Pons enarborant unes planxes de ferro amb colors de Florença que relluïen portentoses en el seu món inèdit, mentre sonaven en incertes llunyanies melodies bachianes, bàlsam eteri per al cor confós, i una olor de saó desconeguda esbandia la broma. De sobte vaig veure, amb aires de tornada, els meus companys que aixecaven els braços. No vam trobar bolets.

Anuncis
Aquesta entrada s'ha publicat en Poesia i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

